
بپرس، گوش کن و سپس عمل کن
پرسیدن سوال درست و بهجا از مشتری در زمان مناسب، از اهمیت خاصی برخوردار است. گاهی مشتری اطلاعاتی را از شما دریغ میکند، که فکر نمیکند به دردتان بخورد. اما نکته اینجاست که هرچه بیشتر در مورد مشتری و جزئیات کسبوکار او بدانید، شانس بیشتری برای افزایش فروشتان خواهید داشت! پس هیچ نوع اطلاعاتی را دستکم نگیرید و به مشتری نشان دهید که به او اهمیت میدهید، گوش دادن موثر باعث میشود که مشتریان احساس ارزشمند بودن بکنند.
به مشتری متعهد باشید.
معمولا فروشندگان سنتی وقتی حتی به انجام یک معامله فروش نزدیک می شوند، دچار هیجان زدگی (و آسودگی) می شوند. درحالی که فروشندگان فوق حرفهای در چنین شرایطی با وجود احساس خوشحالی به خوبی می دانند که بسته شدن یک معامله فروش، اولین گام برای ورود به جاده موفقیت فروش مستمر به مشتری است.
معمولا هزینه و انرژی فروش به یک مشتری جدید 5 برابر بیشتر از یک مشتری موجود است و جالب تر اینکه با گذشت زمان و افزایش سطح اعتماد مشتری موجود میزان خرید او تا 80 درصد بیش از یک مشتری جدید خواهد بود. بنابراین فروشندگان فوق حرفهای نحوه برخورد و اختصاص وقت برای هر دو گروه مشتری را در نظر گرفته و به خوبی مدیریت می کنند.
آمار مربوط به کسبوکار خود را بدانید.
برای فروش بیشتر باید آمار فروش دوره های گذشته خود را در اختیار داشته باشید و افزایش فروش را با شاخص های مشخصی اندازه گیری نمایید. شاخص هایی مانند میزان درآمد و تعداد سفارشات موفق هفتگی، تعداد سرنخ هایی که فرصت فروش تبدیل شده اند و تعداد سفارشات فروش می توانند معیارهای ارزشمندی برای ارزیابی عملکرد تیم باشند. استفاده از یک نرم افزار CRM می تواند این اطلاعات را به سادگی در اختیار شما قرار دهد.
ارزش آفرینی کنید
به جای این که روی محصول خود تخفیف بگذارید، نشان دهید که خرید از شما ارزش بیشتری به همراه خواهد داشت.
مشتریان دوست دارند پس از خرید بیشتر مورد توجه و پشتیبانی قرار گیرند و به آنها کمک شود. پیشنهاد یک طرح 90 روزه برای ارتباط با مشتری برای حل مشکلات او ارائه دهید یا نیروهایی را به راهاندازی یک کمپین اختصاص دهید که در وقت و تلاش مشتری صرفهجویی کند، چون چنین تدابیری میتوانند تغییرات قابل توجهی از نظر افزایش فروش به همراه آورند
با تلاش برای ارزش آفرینی کسب و کار خود این احتمال قوی به وجود خواهد آمد که هنگام فروش پاداش مالی قابل توجهی را به دست خواهید آورد. پس افزایش ارزش کسب و کار است که باعث سودآوری برای شما خواهد شد.
فعالیت در سوشال مدیا
امروزه بسیاری از مشتریان برای اعتماد به کسبوکارها و ترغیب شدن برای خرید در سوشالمدیا جستوجو میکنند. با حضور در شبکههای اجتماعی و معرفی کسبوکار یا فروشگاه یا شرکت خود می توانید تعداد مشتریان جدید را افزایش دهید.

تولید محتوای مناسب با نیاز کاربر
افراد ابتدا باید با برند و محصولات شما آشنا شوند و سپس به شما اعتماد کنند تا در نهایت بتوانند تصمیم بگیرند که محصول شما را بخرند یا خیر. بههمین منظور میتوانید بهصورت هدفمند، شروع به تولید محتوای اصولی کرده و طی آن در مورد محصولات و خدماتتان صحبت کنید.
پاسخ دهید